loading...

اخذ كارت بازرگاني

موسسه ي ثبتي و حقوقي

بازدید : 244
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ثبت طرح صنعتي

طرح صنعتي چيست؟

بر اساس انچه كه در قانون ثبت اختراعات و غيره در تعريف از طرح صنعتي آمده است بايد بگوييم كه طرح نعتي هر گونه تغيير ظاهري در يك كالا يا يك توليد مي باشد كه گاها اين تغيير مي تواند با اضافه نمودن خط ها و رنگ ها يا تركيبي ازهر دوي آنها و همچنين اشكال 3 بعدي و 2 بعدي كه مي توانند با اين رنگها و خطوط نيز همراه شوند يا به تنهايي آورده شوند همرا باشد و باعث شود كه علاوه بر عملكرد فني توليد يا محصول شكل ظاهري آن نيز تغيير نمايد در اين صورت است كه قانون از طرح صنعتي حمايت خواهد كرد.

از زماني كه اظهارنامه ي طرح صنعتي خود را ارائه مي نماييد تا 5 سال اظهارنامه ي شما داراي اعتبار خواهد بود.پس از اتمام اعتبار اظهارنامه با پرداخت هزينه ي تمديد مي توانيد آنرا مجدد معتبر سازيد.پس از پايان يافتن هر دوره مهلتي شش ماهه به شما داده مي شود تا براي پرداخت كردن هزينه ي تمديد اقدام كنيد و طرحتان را مجدد تمديد نماييد.

براي ثبت طرح صنعتي چه ويژگي هايي نياز است؟

طرح صنعتي براي اينكه بتواند به ثبت برسد بايد دو ويژگي بارز داشته باشد. اولين ويژگي تازه بودن طرح است.طرح تازه طرحي است كه در هيچ جايي از اين دنيا به ثبت نرسيده باشد و عموم مردم آنرا پيش از اين نديده باشند و براي انها تازگي داشته باشد.

ويژگي دوم اصالت طرح است. طرح زماني به ثبت مي رسد كه كپي نباشد و در آن هيچ تقليدي از طرح هاي ديگر رخ نداده باشد و كاربران آگاه تفاوت ان را با طرح هاي قبلي به خوبي درك نمايند.

طرح هاي صنعتي غير قابل حمايت كدام مي باشند؟

طرح هايي كه در آنها از نشانه ها و همچنين نماد هاي رسمي و ملي و مذهبي استفاده شده باشد.

طرح هايي كه ايجاد شدنشان تنها در گرو نتيجه ي عملكرد فني توليد يا محصول مي باشد.

طرح هايي كه خلاف شرع باشند وبا اخلاق حسنه و نظم عمومي مخالفت باشند .

مدارك لازم براي ثبت طرح هاي صنعتي :

مدارك مربوط به هويت شخص متقاضي و شخص طراح كه براي اشخاص حقيقي شامل كپي برابر با اصل از كارت ملي و شناسنامه و براي اشخاص حقوقي شامل آگهي مربوط به تاسيس و آگهي كه در آن آخرين تغييرات به وضوح ذكر شده است.

5 نمونه از طرح يا شكل يا طرح گرافيكي طرح صنعتي چه دو بعدي باشد و چه سه بعدي

درخواست كپي كه چنانچه كه طراح نخواهد اسمش در ان ذكر شود اين در خواست اسكن شده بدون اسمي از وي در پرونده ي الكترونيكي قرار گيرد

رسيدي كه نشاندهنده ي پرداخت نمودن هزينه هاي مربوط به اظهارنامه باشد و چنانچه اظهارنامه براي دو يا چند طرح صنعتي باشد بايد رسيد نشاندهنده ي پرداخت اين هزينه ي اضافي باشد.

مداركي كه با حق تقدم ارتباط دارد و بايد با اظهارنامه ي طرح صنعتي يا به مدت حداكثر 15 بعد از ان ارسال گردد.

در صورتي كه تقاضا كننده ي ثبت طرح نماينده ي قانوني طراح باشد بايد مدارك نمايندگي ارائه گردد.

مشخصات و شرايط عكس هاي ارسالي :

زمينه ي عكس بايد ساده باشد تا طرح بخوبي قابل ديدن باشد.

اگر طرح كالا است بايد حداكثري حجمي كه داشته 500 KB باشد و كالا به شكل رنگي در عكس باشد.

عكس بايد بشكل اسكن شده و حتما عمودي و اندازه اش حداكثر A4 باشد

بازدید : 247
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مالكيت صنعتي

مالكيت صنعتي چيست ؟

يكي از مواردي كه امروزه شاهده حمايت جدي از آن در سطوح داخلي و بين المللي هستيم مالكيت صنعتي مي باشد كه بنا بر روابطي كه كشور ها در مسائل اقتصادي دارند و همچنين الزاماتي كه بازرگاني در سطح بين المللي دارد اهميت بسياري برايش قائل شده اند . مالكيت صنعتي به فرد مخترع يا طراح اجازه ي استفاده ي انحصاري از علامت يا برند يا طرح و اختراعش را مي دهد و او اين امكان را خواهد داشت كه جلوي هر نوع سوء استفاده و همچنين استفاده ي غير مجاز از طرح يا علامت يا اختراعش را بگيرد و طبق ماده ي ۵۲۸ تا ماده ي ۵۳۰ از قانون مجلس اسلامي شخص متجاوز به حقوق خود را از راه حقوقي يا جزائي تحت تعقيب قانوني قرار دهد.

مالكيت هاي صنعتي به 6 قسم مي باشند :

حق اختراع

علائم تجاري

مدار هاي يكپارچه

طرح صنعتي

نشانه هاي مبدا جغرافيايي

مقابله با رقابت نامنصفانه

مرجع ثبت مالكيت صنعتي

فعاليت هايي كه در رابطه با مالكيت صنعتي و همچنين نمايندگي هاي جمهوري اسلامي درون اتحاديه هاي ذيربط كنواسيون و سازمان جهاني مالكيت معنوي طبق آنچه كه در ماده ي 52 قانون ثبت اختراعات و غيره آمده است وظيفه ي سازمان اسناد و ثبت املاك كشور است.

ثبت نمودن تماميه موضوعاتي كه با مالكيت صنعتي ارتباط دارد مانند ، اختراع ، علامت ، طرح صنعتي و همچنين علامت جمعي بر عهده ي اداره ي مالكيت صنعتي سازمان ثبت املاك و اسناد كشور مي باشد. هنگامي كه مراجع ديگر طبق قانون به ثبت و بررسي اقدام مي نمايند زماني از امتيازات و حمايت هاي ذكر شده در قانون مذكور بهره مي برند كه حسب اختراع يا مورد مالكيت آن ها در اداره ي مالكيت صنعتي ثبت شده باشد.

طبق آنچه كه در ماده ي ۵۳ آمده است اداره ي مالكيت صنعتي توسط روش ها و راه هاي نوين ، دفاتري را بشكل جداگانه جهت ثبت طرح هاي صنعتي ، ثبت اختراعات و همچنين علائم تجاري پيش بيني مي كند.

لازم است كه بگوييم علائم جمعي به شكل جداگانه در قسمت ويژه اي در دفتر ثبت علائم ، ثبت ميشود.

بازدید : 280
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

اخذ كارت بازرگاني چگونه است؟

اخذ كارت بازرگاني

اخذ كارت بازرگاني چيست؟

طبق قوانين كه گمرك وضع نموده جهت اين كه بتوانيد در عرصه ي تجارت فعاليت كنيد و صادرات و واردات انجام دهيد بايد كارت بازرگاني داشته باشيد و وجود آن براي اشخاص حقوقي و حقيقي جزء لازمات است.

براي اينكه بتوانيد كارت بازرگاني اخذ نماييد بايد ابتدا موسسه يا شركتتان را به ثبت برسانيد و در گام دوم دفاتر پلمپ دارا شويد و بعد از آن در اتاق بازرگاني محل خود عضو شويد.

بازرگاناني كه مي خواهند كارت بازرگاني برايشان صادر شود بايد به واسطه ي فرم هايي كه اتاق بازرگاني ارائه مي نمايد اطلاعاتي كه در مورد تجارتشان لازم است را به اتاق بازرگاني ارائه كنند و دو نفر از اعضاي اتاق بازرگاني معرف آنها باشند.

كارت بازرگاني طبق ماده ي ۲ از قانون صادرات و واردات حكم مجوزي را دارد كه به اشخاصي كه داراي كارت هستند اين امكان را مي دهد كه تجارت خارجي نيز انجام دهند .

مدت زماني كه كارت بازرگاني معتبر خواهد بود يكسال است و بعد از اتمام زمان اعتبار كارت مي شود با ارائه دادن مدارك مورد نياز آن را مجدد تمديد نمود.

با داشتن كارت بازرگاني ميتوان به راحتي علائم تجاري و همچنين برند هاي لاتين را ثبت كرد و براي صادرات كالا هاي مجازو ثبت و ترخيص كالا ها نياز به اين كارت ديده ميشود.

عنوان كارت بازرگاني عبارت است از :

كارت بازرگاني موردي

كارت بازرگاني خدماتي

كارت بازرگاني تجاري

كارت بازرگاني توليدي و صنعتي

بازدید : 266
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ثبت ايده چگونه است ؟

ثبت ايدهثبت ايده

ايده به معني مفهومي ذهني است و ايده اي برتر حساب مي شود كه براي حل نمودن يك مسئله راه كار خلاقانه تر و بهتري را ارائه كند.ايده زماني ميتواند ثبت شود كه در همه جااي دنيا جديد باشد و در آن ابتكار و خلاقيت وجود داشته باشد و بتوان آن را ساخت و به اجرا در آورد.

حقوق مالكيت فكري كه همان حقوق مالكيت معنوي است در برگيرنده ي حقوقي است كه به نوآوري ها و خلاقيت ها و همچنين آفرينش هاي ذهني انسان در زمينه هاي مختلف نظير ابداعات صنعتي ، علمي ، فناوري ، هنري ، ادبي و علايم قابل استفاده در تجارت و توليد مربوط است.
حقوق مالكيت فكري شامل آن دسته اي از علايق مالكانه و حقوق قانوني ميباشد كه ناشي از فعاليتهاي فكري و ذهني در حوزه هاي ادبي ، هنري ، صنعتي ،علمي و غيره مي باشد.

حقوق مالكيت معنوي به دو دسته تقسيم ميشود: دسته ي اول مالكيت صنعتي است و دسته ي دوم حق نسخه برداري مي باشد.

شرايط ثبت ايده چگونه است ؟

يك طرح يا ايده زماني قابليت اين را دارد كه عنوان يك اخترع به ثبت برسد كه داراي سه شرط اصلي باشد.طبق اين مواردي كه گفت شد يك طرح در گام اول مورد بررسي قرار ميگيرد چنانچه كه با طرح هاي قبلي تفاوت داشته باشد يا مشكلات موجد در طرح هاي ديگر را حل كرده باشد مي تواند به ثبت برسد و گرنه به دليل اينكه تازه نيست و اين قانون اول ثبت اختراع بحساب مي آيد رد خواهد شد.ايده يا طرحتان بايد در همه جاي دنيا جديد باشد – براي اينكه بتواند مشكلات يك صنعت را حل نمايد بايد داراي ابتكار و همچنين نوآوري باشد – به راحتي قابليت اين را داشته باشد كه ساخته شود و به اجر در بيايد.

مدارك لازم براي اشخاص حقيقي جهت ثبت ايده :

كپي برابر با اصل از مدارك هويتي مانند شناسنامه و كارت ملي فرد متقاضي

نشاني و كد پستي تقاضا كننده

نمونه اي از طرح و ايده ي ذهني با ارائه ي توضيحات كامل در مورد آن

مدارك لازم براي اشخاص حقوقي جهت ثبت ايده :

روزنامه اي كه در آن تاسيس و همچنين اخرين آورده شده

كپي از مدارك شناسايي مدير عامل

نشاني و آدرسي كه شركت در آنجا فعاليت دارد.

نمونه اي از طرح و ايده ي ذهني با ارائه ي توضيحات كامل در مورد آن

بازدید : 276
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ثبت اختراع

اختراع چيست؟

اختراع محصولي است كه از تفكر و ايده هاي افراد مخترع بوجود مي آيد و هدفش از عرض در جامعه رفع و مشكلات و در نهايت آسانتر شدن زندگي است.اختراعاتي اين قابليت را دارند كه به ثبت برسند كه در صنعت مورد استفاده قرار بگيرند و علاوه بر آن كاملا به روز باشند.نميتوان گفت كه تماميه اختراعات كاربردي مي باشند اختراعاتي كه بتوان از انها استفاده نمود و در زمينه ي صنعت محصولي را توليد كرد و به اجرا در اورد كاربردي مي باشند .

در خصوص موارد گفته شده و براي حمايت از اختراعاتي كه به ثبت رسيده اند اداره ي مالكيت صنعتي گواهينامه اي را به عنوان گواهينامه ي ثبت اختراع صادر و به مخترع اهدا مي كند تا توسط آن مخترع بتواند جلوي سوء استفاده و كپي از اختراعش را بگيرد و بشكل انحصاري از آن بهره ببرد.

مواردي كه بعنوان اختراع قابليت به ثبت رسيدن را ندارند

براساس ماده ي ۴ قانون موارد زير غير قابل ثبت هستند.

  • نظرياتي كه در خصوص اكتشافات و مباحث علمي و هنري باشند
  • روش ها و راه ها و فعاليت هاي درماني بيماري هاي حيوان يا انسان
  • اختراعاتي كه قبل از اين به ثبت رسيده باشند يا حتي پيش بيني شده باشند
  • اختراعاتي كه مخالف با موازين شرعي و اخلاق حسنه و عمومي باشند
  • فرآيند هاي بيولوژيكي همچنين منابع ژنتيك و اجزاء ژنتيك تشكيل دهنده ي آنها

مدارك لازم براي ثبت اختراع

اظهارنامه ي مربوط به ثبت اختراع بايد در 3 نسخه ارائه شود

ارائه ي رسيدي كه نشانگر پرداخت نمودن هزينه ها و حق الزحمه هاي اداره ي ثبت باشد

ارائه ي كپي برابر با اصل از از شناسنامه و كارت ملي تقاضاكننده اختراع

نقشه هاي اختراع به همراه طرح هاي آن بايد در 3 نسخه كه در يك كاغذ ۳۴*۲۴ مي باشد ارائه شوند.

شرح اختراح و همچنين توصيف نمودن آن درون كاغذ آچهار و ارائه ي سه نسخه از آن

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 127
  • بازدید سال : 393
  • بازدید کلی : 3483
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه